Monday 11 July 2011

Mesin Terapi Elektrostatik Dr. Health 9000 (Rawatan Tulang Rapuh (Osteoporosis))

Mesin Terapi Elektrostatik Dr. Health 9000



Mesin Terapi Elektrik Dr. Health 9000
Mesin terapi elektrostatik adalah sejenis kaedah rawatan yang menggunakan gelombang ulang alik elektro yang akan mengalir dalam seluruh tubuh.
Rawatan kaedah ini sangat selamat dan berkesan serta tiada kesan sampingan kerana ianya tidak menggunakan sebarang ubat yang kebanyakkannya sekarang ini mengandungi bahan kimia serta dadah yang dibenarkan yang akan mengakibatkan kerosakkan pada organ tubuh yang lain seperti buah pinggang dan hati seterusnya ke jantung.Rawatan secara terapi ini amat berkesan kerana ia terus melakukan pembersihan salur darah dimana kebanyakan penyakit berpunca dari kekotoran salur darah, salur darah tersumbat, lemak tepu yang berada di salur darah, darah berasid serta lain lain lagi.Selain membersihkan salur darah, kaedah terapi ini dapat membantu menguatkan sistem ketahanan diri (imun). Terapi ini juga dapat menyelaraskan sistem saraf yang tidak terkawal dan mampu menukarkan pH darah yang berasid (darah sakit) kepada berakali (darah sihat).
Email Blog ini: goldenw8888@hotmail.com
sebarang pertanyaan: info@goldenwellness.com.my


Tulang Rapuh (Osteoporosis)
Osteoporosis adalah satu keadaan kehilangan tisu tulang, mengakibatkan tulang-tulang rapuh dan mudah patah. Ia biasa berlaku di kalangan mereka yang meningkat usia dan golongan wanita berikutan menopaus, bila badan tidak lagi dapat menggantikan tisu-tisu tulang yang lama dengan tisu baru yang lebih sihat. Apabila usia meningkat, anda juga akan mengalami kekurangan jumlah tisu-tisu tulang, menyebabkan tulang menipis. Tulang akan mudah jadi rapuh dan mudah patah, terutamanya tulang belakang, pergelangan tangan dan tulang pinggul. 
Tulang adalah tisu hidup yang membaiki sendiri secara berterusan. Ia terdiri dari bahagian luar yang keras, mengandungi jaringan kolagen ( serat elastik yang kuat ) bahan mineral salur darah dan sum-sum tulang. Tulang yang sihat biasanya amat padat dan ruangan di antara tulang adalah kecil. Dalam kes osteoporosis, ruangan adalah besar, menjadikan tulang lemah dan kurang elastik. 
Tulang yang dibaiki dan diperteguhkan dengan pelbagai zat protien dan mineral yang diserap dari saluran darah. Ini termasuk kalsium , fosporus, protien dan juga asid amino . Hormon pertumbuhan dan hormon seks mengawal jumlah mendapan bahan mineral dalam tulang. Perubahan pada paras hormon boleh memberi kesan ke atas kekuatan tulang. Sebagai contoh, hormon estrogen bagi wanita boleh mencegah osteoporosis. Selepas menopos, paras estrogen menurun, menyebabkan tulang menipis dengan cepat. Osteoporosis lebih kerap berlaku dan boleh menjadi lebih teruk.
Tanda dan Gejala
Osteoporosis mengambil masa beberapa tahun untuk berkembang. Gejala pada mulanya tidak begitu ketara pada peringkat awal dan boleh mengambil beberapa bulan dan tahun untuk muncul. Tanda osteoporosis termasuklah sakit sendi, sukar untuk berdiri lurus atau duduk atau kepatahan tulang tanpa hentaman atau hentakan.

Apabila tulang menjadi nipis (rendah dalam jisim tulang) , perpecahan tulang pergelangan tangan, tulang pinggul atau tulang spinal (vertebra) lebih senang patah. Batuk atau bersin mungkin menyebabkan patah tulang dada (rib) atau berpotensi untuk tulang belakang reput.

Kepatahan tulang dalam usia lanjut boleh menjadi serius, kerana tulang tidak boleh membaiki diri sendiri dengan berkesan. Ini boleh menyebabkan kepada artritis dan mungkin menyebabkan kecacatan; bagi setengah warga usia emas mereka tidak boleh hidup berikut kecederaan. Sesetengah warga emas tidak boleh hidup berdikari jika mengalami kecederaan.

Bongkok yang biasa berlaku di kalangan warga usia emas adalah satu gejala osteoporosis. Ia berlaku apabila tulang vertebra patah ( atau pecah ) membuatkan susah untuk menyokong berat badan.

Sebab-Sebab
Tulang tebal dan kuat semasa remaja. Pada sekitar umur 35 tahun, lebih banyak tisu tulang yang hilang daripada yang diganti. Ini menyebabkan tulang menjadi nipis dan lemah. Orang yang kerap melakukan senaman semasa muda, dan masih aktif semasa berumur, kurang risiko mendapat osteoporosis, kerana tulang masih kuat. Ada beberapa faktor yang boleh meningkatkan risiko anda mendapat osteoporosis:
Wanita berisiko lebih tinggi mendapat osteoporosis berbanding lelaki. Ini disebabkan penurunan hormon oestrogen selepas menopos. Wanita berisiko tinggi apabila :
  • Mengalami menopos awal sebelum umur 45 tahun.
  • Menjalani pembedahan histerektomi (pembuangan organ rahim) sebelum berusia 45 tahun , terutama jika ovari dibuang sekali.
  • Tidak datang haid dalam jangkamasa lama ( lebih dari 6 bulan) disebabkan senaman berlebihan atau makan berlebihan
    Hormon lelaki , iaitu testosterone juga menolong menjadikan tulang sihat. Lelaki menghasilkan hormon secara berterusan walaupun usia lanjut, tetapi berisiko mendapat osteoporosis jika paras hormon rendah.
Penyakit hormon-penghasilan kelenjar boleh menyebabkan osteoporosis. Hormon wanita , estrogen , dan hormon lelaki, testosteron adalah penting untuk menjadikan tulang kuat, dengan memproseskan mineral seperti kalsium. Osteoporosis boleh tercetus oleh penyakit melibatkan hormon, termasuk :
  • Hipertiroidism (kelenjar tiroid yang sangat aktif).
  • Gangguan kelejar adrenal. Dalam Sindrom Cushing, penghasilan berlebihan kortisol (hormon yang dihasilkan oleh kelenjar adrenal) menyebabkan osteoporosis.
  • Kurang pengeluaran hormon seks ( estrogen dan testosteron).
  • Gangguan di kelenjar pituitari dan,
  • Kencing manis.
Fakta-fakta lain yang akan meningkatkan risiko mendapat osteoporosis termasuk:
  • Sejarah osteoporosis di kalangan keluarga yang terdekat (ibu bapa).
  • Tidak aktif dalam jangkamasa lama seperti rehat di atas katil.
  • Kerap mengambil minuman keras dan merokok.
  • Gangguan penyerapan seperti ' Coeliac disease' (penyakit seliak) dan Crohn's disease (penyakit crohn).
  • Penggunaan ubat berdos tinggi bagi rawatan korti kosteroid bagi tempoh yang lama (selalunya digunakan bagi rawatan arthritis dan asma) boleh memberi kesan kepada kekuatan tulang.
  • Kekurangan kalsium .
  • Paras rendah vitamin D.
  • Jisim badan yang sangat rendah (contoh, berat badan yang kurang atau mempunyai tulang yang menipis akibat kecelaruan gaya pemakanan)

Diagnosa

Osteoporosis selalunya tidak didiagnosakan sehinggalah tulang lemah dan menyebabkan tulang patah. Sinaran x tidak boleh memberi ukuran jisim tulang yang betul, tetapi boleh mengenalpasti kepatahan tulang belakang. Kepadatan tulang dapat dilihat melalui scan, dipanggil ' dual energy X-ray absorptiometry (DEXA) scan', digunakan untuk mengukur kepadatan tulang dan dapat membandingkannya dengan yang normal. Ujian ini menyukat/mengukur kekuatan tulang serta risiko kepatahan   
Komplikasi
Osteoporosis menyebabkan kurang ketinggian badan, akibat kepatahan tulang belakang (spinal ). Ini bermakna tulang belakang tidak lagi mampu untuk menyokong berat badan, dan menyebabkan bentuk badan yang sedikit membongkok . Kebiasaannya kemalangan kecil boleh menyebabkan patah atau rentak di pergelangan tangan , lengan, leher atau tulang pinggul.

Sesetengah orang menjadi tidak berupaya kesan daripada tulang yang lemah. Penggantian semula tulang pinggul selalunya diperlukan sekiranya ia patah, dan ini akan menyebabkan pesakit tidak mampu berjalan sendiri. Walaupun osteoporosis tidak memendekkan jangka hayat manusia, ketidakupayaan bergerak sendiri menjadi sebab utama kemasukan ke rumah penjagaan.
Rawatan 
Ada beberapa rawatan yang disediakan untuk osteoporosis:
  • Terapi gantian hormon (Hormone Replacement Therapy) terapi ini membantu wanita yang bakal menopos dengan mengekalkan keupayaan tulang dan mengurangkan kepatahan tulang sepanjang rawatan. Walau bagaimapun pun HRT tidak selalu disyorkan sebagai rawatan pertama osteoporosis kerana mampu meningkatkan risiko mendapat strok, sakit jantung dan juga kanser payu dara. Anda perlu berbincang dengan doktor mengenai kebaikan dan risiko HRT.
  • Rawatan testosteron sangat berguna kepada lelaki yang dikaitkan dengan oateoporosis kesan daripada kekurangan penghasilan hormon seks lelaki.
  • Bisfosfohat ubatan bukan hormone mengekalkan keupayaan tulang dan mengurangkan kadar kepatahan. Kadar sel osteoklas pecah akan direndahkan manakala proses penghasilan akan meningkat.
  • Bisfosfonat ubatan bukan hormone mengekalkan keupayaan tulang dan mengurangkan kadar kepatahan. Kadar sel osteoklas akan direndahkan bagi mengurangkan kerapuhan tulang manakala proses penghasilan akan meningkat.
  • Kalsitonin adalah hormon yang dihasilkan dari kelenjar tiroid menghalang sel yang memecahkan tulang.
  • Kalsium dan vitamin D tambahan amat berguna untuk lelaki dan wanita bagi mengelakkan risiko kepatahan tulang pinggul. Mengambil kalsium yang cukup dalam pemakanan semasa muda sangatlah penting bagi mengurangkan risiko terutama wanita. Anda perlu 1000mg kalsium setiap hari bersamaan dengan segelas susu. Sekiranya anda tidak mendapat kalsium yang cukup dalam pemakanan harian tanyalah doktor anda untuk mendapatkan nasihat pengambilan supplemen kalsium.
  • Selective Estrogen Receptor Modulators (SERMs) adalah ubatan yang mempunyai kesan yang sama terhadap keupayaan tulang dan mengurangkan risiko kepatahan terutama tulang belakang.
Pencegahan
Gen anda menentukan potensi ketinggian dan kekuatan rangka anda. Walau bagaimana pun, amalan cara hidup yang sihat, seperti pemakanan dan senaman boleh mempengaruhi kesihatan tulang anda. Mengamalkan cara hidup sihat melambatkan berlakunya kejadian osteoporosis dan tulang lambat menjadi rapuh. Senaman yang berkala amat diperlukan. Cuba lakukan senaman sekurang-kurangnya 30 minit 3 kali seminggu.
Dua jenis senaman yang penting untuk mengukuhkan kepadatan tulang bagi mencegah osteoporosis - senaman menggunakan pemberat dan senaman yang berterusan. Senaman penampung berat adalah senaman melibatkan kaki yang ditampung oleh berat badan sendiri. Bagi remaja senaman lompat tinggi menggunakan pemberat adalah sesuai. Jogging, lompat tali (skipping), menari aerobik dan melompat atas dan bawah ( up and down ) baik untuk kekuatan tulang. 
Bagi mereka yang berusia , senaman ringan dan selamat, seperti berjalan , main tenis , berenang amat berguna tapi bukan senaman yang menggunakan pemberat. Untuk orang yang lebih tua , senaman menggunakan pemberat yang sederhana perlu bersesuaian dan selamat, seperti berjalan perlahan, kelas mengekalkan kecergasan , menaiki tangga 10 kali sehari, permainan tenis yang sederhana.
Berenang dan berbasikal bukanlah aktiviti senaman penampung berat. Senaman ketahanan adalah penggunaan kekuatan otot. Tarikan tendon pada tulang mampu meningkatkan kekuatan tulang. Sebagai contoh , tekan tubi, angkat berat atau menggunakan peralatan berat di gimnasium. Juga termasuk senaman mudah seperti mengangkat tin mengandungi makanan yang membantu menguatkan tulang di pergelangan tangan.
Amalan cara hidup yang boleh membantu mencegah osteoporosis termasuk:
  • makan makanan yang mengandungi zat kalsium yang tinggi - sekurang-kurangnya 1,000 mg sehari.
  • berhenti merokok -menghisap rokok berkaitan dengan peningkatan risiko osteoporosis.
  • hadkan jumlah pengambilan minuman alkohol. Disyorkan had 21 unit seminggu untuk lelaki dan 14 unit untuk wanita.
Mereka yang berusia dengan tulang yang rapuh boleh melakukan sesuatu bagi mengurangkan risiko tulang retak atau patah. Satu tindakan yang baik untuk memeriksa dan mengenalpasti perkara yang mendedahkan anda kepada bahaya seperti lingkaran wayar . Pastikan anda sentiasa memeriksa tahap penglihatan dan pendengaran. Sesetengah warga emas memakai pelindung khas pada pinggul untuk mengelakkan kecederaan semasa jatuh.





Keberkesanan Menggunakan Mesin Terapi elektrik?
Mereka yang mengalami penyakit seperti Stroke, Darah Tinggi, Diabetes, Gout, Kebas Kebas, Asid Uric, Batu Karang, Sakit Saraf, Jantung, Salur Darah Tersumbat, Miliki lemak & kolestrol dalam salur darah adalah individu yang penting untuk menggunakan kaedah ini. Keberkesanan kaedah terapi ini akan dapat dirasai selepas 3 kali - 3 minggu terapi.

Kebaikan Mesin Terapi DR.Health 9000 

•Membersihkan saluran darah dari lemak dan kolestrol 
•Mampu menukarkan pH darah berasid kepada beralkali 
•Mengeluarkan toksin dari tubuh melalui sistem perkumuhan 
•Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah kesihatan seperti Kencing Manis, Stroke,Darah Tinggi, Gout, Asma, Jantung, Buah Pinggang, Rheumarthritis,Batu Karang, Migrain , Parkinson,Obesiti,Susah Tidur,Masalah kulit,Sembelit,Sakit Badan,Mata Kabur,lumbar 4&5,Resdung dan Juga untuk mereka yangg sihat yang mementingkan penjagaan kesihatan.

SET UNIT MESIN TERAPI ELEKTROSTATIK DR.HEALTH 9000
•1 unit Mesin Terapi
•2 unit Pad Treatment (Terapi masa duduk)
•1 unit Pad Tidur (Terapi masa tidur)
•2 unit Electronic Pen (Acupuncture & Roller)
•2 unit Pad Penebat Alas Kaki
•Buku Manual
•Warranty Card
•Jaminan Insuran RM 2 juta oleh Multi Purpose Bhd
•Mempunyai Sijil ISO dari SIRIM, ISO 13485 OLEH TUV,CE (CERTIFICATE EROUPE)
MESIN TERAPI DR.HEALTH 9000 MEMPUNYAI 6 FUNGSI
•High Potential (1500v,3500v,5000v,9000v)
•Negative Potential (-1500v,3500v,5000v,9000v)
•Light Wave Energy (2000v)
•Sleep Voltage (1500v)
•Electronic Pen ( Acupuncture Type)
•Electronic Pen (Roller Type)
Kami juga menyediakan perkhidmatan AFTER SALES SERVICE
6 FUNGSI HEBAT MESIN TERAPI GOLDEN WELLNESS
High Potential Therapy : 1500V, 3000V, 6000V, 9000V ( 4 Gelombang voltan elektrostatik )
Rawatan ini berfungsi membersihkan saluran darah, menguatkan sistem ketahanan diri, dan menyelaraskan sistem saraf yang tidak terkawal.Apabila seseorang diletakkan dalam lingkungan medan ini, kesan-kesan fisiologikal menerusi caj-caj dihasilkan dengan gegaran 60 gegaran sesaat
Negative Potential Therapy : 1500V, -3000V, -6000V, -9000V ( 4 Gelombang dan maximum output -9000V )
Rawatan ini berfungsi untuk menghasilkan perubahan bio fizikal dan bio kimia.Perubahan ini akan menjurus kepada peningkatan kawalan badan, kesuburan, ketahanan, dan fungsi metabolisme.Ianya menukarkan PH darah berasid kepada Alkali (sihat)
Light wave Energy : 72,000 Hz sesaat
Rawatan ini berkesan untuk membuang lemak dan kolesterol dalam darah.Frekuensi medan elektrik mengalami perubahan 72,000 Hz sesaat yang mana boleh menghasilkan 72,000 gegaran pada sel kita pada setiap saat.Jadi berita baik untuk anda yang ingin menguruskan badan juga! menjalani rawatan terapi elektrik selama 30 minit seperti menjalani senam aerobik selama 3 Jam!!
Sleep Voltage : 1500 V
Rawatan ini digunakan bersama-sama Pad Tidur untuk rawatan semasa tidur selama 6 jam.berkesan merawat masalah sakit pinggang,susah tidur,stress dan pelbagai masalah lain semasa anda tidur.
Magic Pen : Acupuncture
Rawatan ini berfungsi untuk merangsang titik-titik penyakit yang tertentu dalam kaedah perubatan silam sejak 3000 tahun dahulu dan diguna pakai kaedahnya sehingga sekarang ( anda dibekalkan buku panduan titik acupunture ) bagi membantu merwat 1001 jenis masalah kesihatan anda.
Magic Roller : Rollertype
Rawatan ini diguna dalam kaedah tertentu bagi melegakan kebas, sakit - sakit badan, bisa-bisa, sakit lutut, lenguh, gaot, alahan kulit, gatal, dan lain2 masalah fizikal.

Sejak penubuhan Golden Wellness pada 2005, orang ramai kian yakin dengan produk itu.

Ini terbukti daripada sebuah pusat terapi di Wangsa Maju, Kuala Lumpur, kini jumlah itu bertambah kepada 22 pusat terapi percuma di seluruh negara.

Orang ramai percaya dan yakin dengan Golden Wellness berbanding produk lain di pasaran yang turut menonjolkan identiti yang sama.

Mesin Golden Wellness kini dijual lebih 5,000 unit dan ia adalah pelaburan yang bijak dan berbaloi. 

Bagi suami isteri dari Shah Alam, Hajah Syarifah, 73, mereka mengetahui mengenai Golden Wellness di pusat terapi di Kalng selepas diperkenalkan rakan-rakan mengunjungi pusat itu sejak tahun lalu.

Mereka mengunjungi pusat terapi itu setiap hari selama tiga bulan.

"Memang ada perubahan ketara terutama isteri saya yang dahulunya sering mengalami bengkak sendi yang amat menyakitkan sehingga sukar berjalan.

"Alhamdulillah, kini kesihatan kami semakin memuaskan. Kolestrol saya terkawal dan sakit sendi isteri saya tiada lagi," katanya.

Selepas yakin dan berpuas hati dengan mesin terapi elektrik itu, dia mengambil keputusan membeli Golden Wellness.

"Saya kini menggunakan Golden Wellness di rumah bersama ahli keluarga lain termasuk jiran dan saudara mara.

"Saya menganggap pembelian Golden Wellness satu pelaburan berbaloi dan bijak kerana selain memelihara kesihatan, ia merapatkan hubungan kekeluargaan," katanya.

Bagi Shahriman, 49, dan Badariah Syukor, 56, dari Shah Alam, mereka melalui pelbagai kesukaran untuk mendapatkan tahap kesihatan yang baik.

Badariah diserang angin ahmar dan hampir lumpuh selain mengalami pendarahan berterusan. Dia dimasukkan ke hospital hampir setiap bulan.

Sharudin mencuba pelbagai kaedah rawatan perubatan holistik, tradisional dan konvensional tetapi gagal menyembuh penyakit isterinya.

"Saya hampir putus asa apabila rakan-rakan memperkenalkan terapi percuma Golden Wellness di Shah Alam dan saya terus membawa isteri.

"Saya dan isteri ke pusat terapi itu selama 40 hari dan alhamdulillah isteri saya menunjukkan perubahan positif apabila tidak memerlukan kerusi roda, boleh berjalan seperti biasa dan tiada lagi kesakitan," katanya.

Keberkesanan produk Golden Wellness menyebabkan saya tidak berfikir dua kali untuk membeli mesin terapi elektrik itu selain berkongsi bersama ahli keluarga dan rakan-rakan.

"Saya sanggup menggunakan wang simpanan dan barang kemas untuk membeli Mesin Golden Wellness kerana ia adalah pelaburan berbaloi demi kesihatan kami," katanya.

Hayati Md Taib, 52, dari Cheras, Kuala Lumpur pula mengalami penyakit lelah yang kronik sejak berbelas-belas tahun dan mencuba pelbagai kaedah rawatan.

"Saya diperkenalkan dengan Golden Wellness melalui pusat terapi pada tahun lalu dan alhamdulillah, saya kini tidak lagi memerlukan inhaler untuk penyakit lelah.

"Saya tidak mempunyai wang untuk membeli produk itu tetapi empat anak saya membantu mengeluarkan belanja mendapatkan Golden Wellness.

"Anak-anak memberitahu saya mereka sanggup membeli produk kesihatan itu walaupun berapa harganya kerana apa guna wang yang banyak jika tubuh badan tidak sihat," katanya.


mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik
mesin terapi elektrostatik mesin terapi elektrik mesin terapi elektrostatik

No comments:

Post a Comment